Értékelje a céget!
60 találat 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6

Czimra Gyula Általános Iskola

Cím:
1174, Budapest Kép u. 14.
:
:
Tevékenység rövid leírása:
Intézményünk 8 évfolyamos általános iskola, s a 6-14 éves korosztály alapfokú oktatását és nevelését végzi, évfolyamonként négy párhuzamos osztállyal.

Waldorf Általános Iskola és Óvoda

Cím:
1112, Budapest Repülőtéri út 6
e-mail:
info@waldorf-kamaraerdo.hu
telefon:
info@waldorf-kamaraerdo.hu
Tevékenység rövid leírása:

- Mi a különbség a hagyományos és a waldorf iskolák közöt?

(válasz Dr. Vekerdy Tamás írása alapján)

Nem jobb, vagy rosszabb egyik a másiknál. Nem mondhatjuk, hogy az egyik iskolatípus sikeresebb, okosabb gyermekeket nevel, mint a másik. Módszertanokról van szó, amelyek máshogy juttatják el a gyerekeket egy általános tudáshoz.



A fő különbség, hogy a hagyományos iskola megmondja, milyenné kell válnia a gyermeknek tudásban és magatartásban ahhoz, hogy jó eredményt érjen el. Ez az iskolatípus azt a kérdést teszi fel, hogy mit nem tudsz és így a teljesítményt egy abszolút skálán (osztályzat) jól tudja mérni. Az alternatív pedagógiák abban segítenek, hogy a gyermek kibontakozhasson, azzá legyen, aki. A kérdés itt, nemcsak az, hogy mit tudsz, hanem az is, hogy hogyan sajátítod el ezt a tudás. Az egyik iskola egyetlen jó megoldást, míg a másik több lehetséges megoldást ismer és elismer.



A hagyományos iskola elsősorban megtanult szóbeli, lexikális tudást kér számon, míg a másik a gyermekben meglévő lehetőségekre alapozva képességeket fejleszt. Mi, waldorf szülők bízunk abban, hogy ez a tudás maradandóbb és újfelhasználható, fejleszthető.



A hagyományos iskolákban a gyerekek közötti különbségek rejtve maradnak, illetve, ha előbukkannak, akkor "problémát" jelentenek és "kezelendőek". A waldorf iskolákban a tanulók közötti egyéni eltérések feltárása a tanítás tervezésének alapja.



A tanítási idő az egyikben mereven megszabott, a másikban több szempontból is rugalmas lehet és a gyermeki, életkori igényekhez, vagy a tantárgyhoz alkalmazkodik. A hagyományos iskolában a tanár irányít, az "új" iskolában segíti a tanulók önálló tevékenységét.



- Miben tér el a hagyományos és a waldorf iskolai oktatás, miért nincs osztályzás?

A waldorf iskolákban epochális oktatás folyik, melynek során a gyerekek a fő oktatási időben (reggel 8 és 10 óra között) osztálytanítójuk vezetésével 3-4 hétig tanulják ugyanazt a tantárgyat (írást, számolást, történelmet...) A 10 óra után következő tantárgyakat (zene, idegen nyelv, kézimunka...) a heti órarend szerinti szaktanárok tanítják.



A hagyományos iskolákban az értékelés a tanulási folyamat végén történik meg, és érdemjeggyel történő megítélést jelent. A waldorf iskolában folyamatos az értékelés, nem ítélkező, hanem feltáró, megállapító és a célja, hogy a tanítás jobban tudjon alkalmazkodni a valódi gyermeki igényekhez. A hagyományos iskola egyetlen területet ismer el, a szóban megnyilatkozó értelmességet, míg a waldorf-pedagógia sokfélét (a fej, a kéz és a szív iskolája) és ezt mindet értékesnek tartja. Az, hogy valaki milyen eredményt ér el nem egy abszolút mércén méri, hanem figyelembe veszi a kezdőpontot is. Amit elsősorban elismer az a fejlődés, ezt értékelni pedig csak szövegesen lehet.



A hagyományos iskolákban az érdeklődés felkeltése általában nem fontos. A differenciált nevelésben az érdeklődés szerinti választásokra van lehetőség. Az ismeretek átadásának módjában hangsúlyos, hogy ne definíciókat, kész ítéleteket kapjanak a gyerekek, hanem olyan élő fogalmak alakuljanak ki, amelyek az élet során velük tudnak növekedni, azaz ítéletek helyett jellemezni, karakterizálni tanulnak. A gyermek megtanul több szempontból is rátekinteni egy adott helyzetre. Ha valaki az ismereteit ilyen módon szerzi, az a személyiség egészére fejlesztő hatással van, hiszen megtanul a saját gondolkodási erőiben bízni.





Kiemelten közhasznú egyesületünk a Waldorf-Ház Egyesület szülői kezdeményezésre jött létre 2003 májusában. Alapító okiratunkban rögzített célunk Waldorf oktatási intézmények létrehozása és működtetése. A közösség folyamatos fejlődését a rendszeres családi találkozók és közösségi programok biztosítják, míg a külső érdeklődők informálását és bevonását nyilvános programjaink célozzák, melyek előadói tapasztalt
Waldorf-pedagógusok. 2003-ban létrehoztunk egy napi rendszerességgel működő játszócsoportot, majd több mint két év munkájával elértük, hogy óvodánk 2006. januártól hivatalos keretek között, a Budapest XI. kerületi Önkormányzat engedélyével folytatja működését.




Az óvoda kialakításához hozzájárultak:

Magyar Fejlesztési Bank

Magyar Telekom

IKEA

Frissbeton

Külön köszönjük a magánszemélyek adományait és a szülők hozzájárulását!



Szívesen fogadjuk adójának 1%-át, az óvoda fenntartására és fejlesztésére.

Waldorf-Ház Egyesület adószám: 1824 9839-1-43

Bolyai János Általános Iskola

Cím:
2030, Érd Erzsébet u. 24-32.
:
:
Tevékenység rövid leírása:
Pedagógiai munkánk középpontjában a személyre szóló fejlesztés törekvése áll. Támogatjuk az egyéni képességek kibontakozását, közreműködünk a tanulási nehézségekkel való megküzdés folyamatában.

Domokos Pál Péter Általános Iskola

Cím:
1119, Budapest Sopron út 50.
telefon:
204-1201
telefon:
204-1201

Barcsay Képzőművészeti Iskola

Cím:
1071, Budapest Betlen G. u. 41.
telefon:
322-7473
:
322-7473
Tevékenység rövid leírása:
Barcsay Képzőművészeti Iskola.

Online Szakmai Telefonkönyv, cégregisztráció ©2005-2018
Minden jog fenntartva!
Magyarország térképes cégkeresője, útvonaltervező, tudakozó, online telefonkönyv:
Kft, Bt, NYRt, Zrt. kereső.